DPChallenge: A Digital Photography Contest You are not logged in. (log in or register
 

DPChallenge Forums >> Challenge Suggestions >> When you were born
Pages:  
Showing posts 1 - 25 of 69, (reverse)
AuthorThread
10/27/2006 07:40:05 PM · #1
Member Challenge: When you were born
Rules: Advanced Editing
Take us back to yesteryear by photographing something that defined the year you were born. So start googling, looking through old news papers and magazines and lets see your photographic interpretation. Your title should be the year.
10/27/2006 07:41:41 PM · #2
GREAT IDEA!. I already know what i'd do. It was a huge year for loss in music.

Message edited by author 2006-10-27 19:41:50.
10/27/2006 07:43:02 PM · #3
Originally posted by jaded_youth:

GREAT IDEA!. I already know what i'd do. It was a huge year for loss in music.
You were born in 1959?!?!

Cool idea scott! :)
10/27/2006 07:44:22 PM · #4
Originally posted by jaded_youth:

GREAT IDEA!. I already know what i'd do. It was a huge year for loss in music.


John Lennon? I remember exactly where I was and what I was doing when I learned that!

Typo

Message edited by author 2006-10-27 19:50:55.
10/27/2006 07:46:05 PM · #5
BTW, great idea for a challenge... but I will have to do some searching for 1961 :)

Typo again... I just can't type

Message edited by author 2006-10-27 19:52:00.
10/27/2006 07:46:05 PM · #6
Originally posted by jaded_youth:

GREAT IDEA!. I already know what i'd do. It was a huge year for loss in music.
Jimi died? Elvis died? Buddy Holly? Oh, I found it. Christopher Cross won best new artist, album of the year and song of the year...yes, that was a bad year for music.
10/27/2006 07:50:13 PM · #7
Originally posted by jaded_youth:

GREAT IDEA!. I already know what i'd do. It was a huge year for loss in music.


I'm the opposite of that one. I was born THE DAY the Beatles arrived in America. I was here just a few hours before them.
10/27/2006 07:51:10 PM · #8
ooof.. what happened in 1979?
10/27/2006 07:52:12 PM · #9
Originally posted by alfresco:

Originally posted by jaded_youth:

GREAT IDEA!. I already know what i'd do. It was a huge year for loss in music.
You were born in 1959?!?!

Cool idea scott! :)


1980. it was a good /bad year too
10/27/2006 07:53:15 PM · #10
Originally posted by biteme:

ooof.. what happened in 1979?


That's the year I became an adult... ;)
10/27/2006 07:53:40 PM · #11
Originally posted by larryslights:

Originally posted by jaded_youth:

GREAT IDEA!. I already know what i'd do. It was a huge year for loss in music.


I'm the opposite of that one. I was born THE DAY the Beatles arrived in America. I was here just a few hours before them.


yep you got it. death of lennon ;*(
10/27/2006 07:54:29 PM · #12
O.o I dont want to go where I was born >.> oh When lmfao Im so blonde the bicentanial year woooo lol

Message edited by author 2006-10-27 19:55:09.
10/27/2006 07:54:32 PM · #13
Originally posted by Alain:

Originally posted by biteme:

ooof.. what happened in 1979?


That's the year I became an adult... ;)


that's definately defining that year :P
10/27/2006 07:55:18 PM · #14
Originally posted by jaded_youth:

Originally posted by larryslights:

Originally posted by jaded_youth:

GREAT IDEA!. I already know what i'd do. It was a huge year for loss in music.


I'm the opposite of that one. I was born THE DAY the Beatles arrived in America. I was here just a few hours before them.


yep you got it. death of lennon ;*(


Anybody there?!? I got it before.... LOL
10/27/2006 07:56:00 PM · #15
lol .oops Alain. you win!! :P
10/27/2006 07:56:32 PM · #16
In the year I was born, both Good Morning America and Schoolhouse Rock premiered on ABC.
10/27/2006 07:57:37 PM · #17
Originally posted by cryingdragon:

In the year I was born, both Good Morning America and Schoolhouse Rock premiered on ABC.


scholhouse rock is BY FAR the better achievment. lol
10/27/2006 08:00:06 PM · #18
Album top 10 (bron: popdossier.nl) (1979)

Breakfast In America - Supertramp
Voulez Vous - ABBA
I Am - Earth, Wind & Fire
Dynasty - Kiss
Outlandos D'Amour - The Police
Babylon By Bus - Bob Marley & The Wailers
Manifesto - Roxy Music
Variaties Op Een Dame - Flairck
Nina Hagen Band - Nina Hagen Band
Emociones - Julio Iglesias

lol!
10/27/2006 08:01:10 PM · #19
Mine not so good. Lots of bad stuff happened in my year.

One of the worst:
At Kent State University, National Guardsmen fire into a crowd killing four student antiwar demonstrators.

Message edited by author 2006-10-27 20:01:29.
10/27/2006 08:02:30 PM · #20
Originally posted by thegrandwazoo:

Mine not so good. Lots of bad stuff happened in my year.

One of the worst:
At Kent State University, National Guardsmen fire into a crowd killing four student antiwar demonstrators.


WoW. way to find the silver lining dude. lol geesh. i'm sure something good happened that year too...ya buzzkill! LOL :P
10/27/2006 08:04:04 PM · #21
Originally posted by jaded_youth:

Originally posted by thegrandwazoo:

Mine not so good. Lots of bad stuff happened in my year.

One of the worst:
At Kent State University, National Guardsmen fire into a crowd killing four student antiwar demonstrators.


WoW. way to find the silver lining dude. lol geesh. i'm sure something good happened that year too...ya buzzkill! LOL :P


Well he could just photograph himself and say he was the best thing that happened that year. :P
10/27/2006 08:04:12 PM · #22
Originally posted by biteme:

ooof.. what happened in 1979?

YMCA files libel suit against Village People's YMCA song
"Dukes of Hazzard" premieres on CBS
Sid Vicious' trial for murder of girlfriend Nancy Spungen begins
"Da Ya Think I'm Sexy?" by Rod Stewart peaks at #1
European Monetary System is established, ECU created
//www.brainyhistory.com/years/1979.html
10/27/2006 08:05:03 PM · #23
Originally posted by biteme:

Album top 10 (bron: popdossier.nl) (1979)

Breakfast In America - Supertramp
Voulez Vous - ABBA
I Am - Earth, Wind & Fire
Dynasty - Kiss
Outlandos D'Amour - The Police
Babylon By Bus - Bob Marley & The Wailers
Manifesto - Roxy Music
Variaties Op Een Dame - Flairck
Nina Hagen Band - Nina Hagen Band
Emociones - Julio Iglesias

lol!


Many great souvenirs for me in there, specially Supertramp, I remember that my boss didn't want to give me a day off so I can go and see them in Ottawa. I quit the job so I could go, (great performance) and a few months later I enrolled in the Canadian Aviation.
10/27/2006 08:05:51 PM · #24
Originally posted by yanko:


Well he could just photograph himself and say he was the best thing that happened that year. :P


Yeah but not fotomann style ...

:-P
10/27/2006 08:06:28 PM · #25
Originally posted by thegrandwazoo:

Originally posted by yanko:


Well he could just photograph himself and say he was the best thing that happened that year. :P


Yeah but not fotomann style ...

:-P


NO..use chunky pb..:P
Pages:  
Current Server Time: 12/07/2019 10:37:39 PM

Please log in or register to post to the forums.


Home - Challenges - Community - League - Photos - Cameras - Lenses - Learn - Prints! - Help - Terms of Use - Privacy - Top ^
DPChallenge, and website content and design, Copyright © 2001-2019 Challenging Technologies, LLC.
All digital photo copyrights belong to the photographers and may not be used without permission.
Proudly hosted by Sargasso Networks. Current Server Time: 12/07/2019 10:37:39 PM EST.